Wednesday 23 May 2012

KISAH SEORANG TENTERA ALLAH SWT



Seorang pemuda tentera yg berkerja sebagai tentera di sebuah negara asing sering dihina kerana dia mempercayai adanya ALLAH.Seorang Kapten yg berkepercayaan atheist mahu menguji beliau dlm usaha memalukan beliau kpd kalangan tentera yg lain. Kapten tersebut memanggil beliau utk mengambil kunci Jeep askar utk dialihkan kedudukan Jeep trsebut ke tmpat yg disediakan,Jawab pemuda itu : "saya tidak boleh memandu kapten kerana beliau tidak mempunyai kemahiran dlm memandu Jeep yg canggih tersebut" kapten tersebut berkata : "kamu mintalah pada Tuhan kamu dan tunjukkan bahawa tuhan kamu itu berkuasa atau tidak"

Lalu pemuda itu mengambil kunci tersebut dan berdoa kepada ALLAH SWT, ketika beliau sedang berjalan menghampiri Jeep tersebut,dengan penuh berhati-hati beliau mengerakkan JEEP tersebut ke tempat asal nya lalu beliau mematikan enjin Jeep tersebut. Pemuda itu keluar dari Jeep tersebut dgn perasaan teruja kerana pertama kali beliau memandu Jeep secanggih itu walaupun hanye beberapa meter sahaja pergerakan yg dilakukan.

Sekeluar sahaja dari Jeep tersebut, kelihatan Kapten dan tentera yg lain menangis kesemuanya. Lalu mereka semua berkata "KAMI MAHU BERIBADAH KPD TUHAN KAMU!!" kata tentera-tentera yang lain, pemuda tersebut berasa hairan, lalu Kapten yang menyuruh pemuda itu mengalihkan Jeep tersebut membuka hud Jeep tersebut dan menunjukkan kepada pemuda itu bahawa Jeep tersebut tidak mempunyai enjin.

MAHA SUCI ALLAH YANG MAHA ESA LAGI BERKUASA
Melutut pemuda tersebut bersama tentera yang lain lalu bersujud kpd ALLAH S.W.T...PEMUDA ITU BERKATA : "Tuhan yang memberikan kehidupan kepada apa yang tidak wujud"
Anda mungkin fikir ada perkara yang masih mustahil DENGAN Allah sahaja boleh.




No comments:

Post a Comment